Sunday, January 22, 2017

Teknik Mengelakkan Kesakitan Dilibas Tali Busur

Teknik mengelakkan kesakitan dilibas tali dan lebam pada lengan bg pemanah tradisional
Assalamualaikum salam jumaat~
Short video utk sahabat sahabat yg baru nak belajar memanah tradisional...
Semoga ia dapat memberi keselesaan pada anda sewaktu memanah...
Ada banyak teknik dan cara lagi. Tapi utk save data dan masa kalian saya bagi satu petua dan teknik mudah utk memastikan kedudukan lengan kita betul atau tidak sewaktu memanah...
Jangan kutuk lak, apa la manah tak full draw manah pun tak kena la. Tujuan saya tarik sikit tu nak menunjukkan macamana tali tu melibas tangan tarik full draw kang ngan busur 60 pound tu sebulan tak ilang lebamnya , sakitt wooo...so jangan kecam cara saya manah dalam ni sebab bukan itu yg nak di highlightkan...
Lets keep it sweet n simple.
Saya suka memanah tradisional sebab ia simple sweet dan instinctive...
Semoga bermanafaat buat pemanah yg baru nak belajar memanah...
Buat abang abang dan guru guru... saya nasihatkan jangan tengok~ buang masa tuan tuan sahaja... jangan membazir data ;)
Memanah itu menyeronokkan dan tidak menyakitkan...
P/s: jangan kecam saya bang... saya budak baru belajar...saya benarkan utk di share... semoga ramai tak sakit lagi bila memanah...
Lepas ni kita belajar teknik tarik busur yg tak menyakitkan pulak

Credit to : BENDAHARA ALAM WARISAN

Cre;)

No comments:

Post a Comment